Senja

Ferrata - Franz- Scheikl- Steig
trudność B/C
- Alpy Fischbachskie

Nasz pierwszy wypad ferratowy w tym roku udało się zrealizować już w maju :-) W związku z tym, że zima nie opuszcza gór zbyt szybko szukaliśmy ferrat do wysokości 1800 m n.p.m.
Z Polski wyjeżdżamy o pierwszej w nocy - do celu od granicy w Chyżnem mamy 530 km.
Około godziny 8 docieramy do parkingu niedaleko miejscowości Breitenau am Hochlantsch.

Na pierwszy dzień zaplanowaliśmy krótką i raczej łatwą ferratę Franz - Scheikl - Steig, która prowadzi na szczyt Hochlantsch.
Na zdjęciu obok znak na parkingu na początku naszego szlaku.

Początek ferraty Franz - Scheikl - Steig

Pod ferratę docieramy po około godzinie marszu w niepewności - czy aby dobrze idziemy...?
 Niestety oznaczenia szlaków w Austrii pozostawiają wiele do życzenia... Za to turyści mogą uczyć się w lesie czytania tropów i śladów... ;-)

Pod tabliczką z informacją o ferracie zakładamy sprzęt ferratowy
i patrzymy z niedowierzaniem jak trójka sześćdziesięcioletnich Austriaków zaczyna wspinaczkę bez żadnych ubezpieczeń...

Przejście ferraty wg przewodnika zajmuje 1 godzinę, nam zajęło prawie 2...
W tym czasie zaliczyliśmy również posiłek, zrobiliśmy kilkadziesiąt zdjęć i nie żałowaliśmy czasu na podziwianie widoków ;-)

Pod koniec ferraty mamy do wyboru łatwiejsze przejście żlebem lub trudniejsze eksponowaną krawędzią (C). Spragnieni wrażeń wybieramy oczywiście drugą opcję ;-)

Hochlantsch 1720 m
Po przejściu ferraty docieramy na dość mocno uczęszczany szczyt
Hochlantsch (1720 m)

Zejście do parkingu (widać go ze szczytu) zajmuje nam niecałe półtorej godziny. Jest jeszcze wcześnie więc decydujemy się na jeszcze jedną, krótką ferratę.

Do ferraty Raiffeisen- Klettersteig docieramy w kilkanaście minut, parkujemy samochód i zaliczamy krótką drzemkę - całonocna podróż i kilka godzin wędrówki dają się we znaki...
Po 10 min. snu jesteśmy gotowi wspinaczki - do ferraty, która znajduje się w dawnym kamieniołomie mamy z parkingu tylko 1 minutę! :-)