Senja

Husfjellet - Senja - Norwegia

wtorek, 6 stycznia 2015

Beskid Sądecki i Tatry w Trzech Króli ;-)

Dziś święto i dzień wolny. Pogoda dopisała, ale ze względu na dzielące naszą czwórkę 100 km decydujemy się na wypady w góry w 2 podgrupach ;-) Nie nazwiemy tych wyjść wyprawami górskimi - dziś to zdecydowanie wędrowanie szlakiem łasuchów ;-)
Celem obu wypraw jest bowiem SZARLOTKA!

Jedna dwuosobowa grupa udała się do Doliny Chochołowskiej. Dobra informacja jest taka, że parking "pod szlabanem" nie jest już monopolistą, pojawiła się konkurencja i można zaparkować samochód już za 5 zł (i to za dobę!)
Pogoda na początku nie zachwyciła, ale według prognoz miało być coraz ładniej. I było.

Tempo marszu miało na celu ogrzanie zziębniętych piechurów, więc było dość szybkie. Po 90 min. dochodzimy do celu, czyli schroniska z pyszną szarlotką  zwaną Deserem Chochołowskim (cena deseru niemała - 8 zł, ale warto:-)

Szarlotka jest rewelacyjna! Każde wyjście górskie z Doliny Chochołowskiej nierozerwalnie wiąże się z konsumpcją tego rarytasu ;-)

Po wyjściu ze schroniska stwierdzamy, że prognozy nie kłamały - słońce pięknie oświetla chochołowskie szałasy i nie tylko...
Zachwyca nas wszystko - przysypane śniegiem pale i kapliczka z tandetnymi kwiatkami :-)

Druga podgrupa wolny dzień rozpoczęła od szusowania na nartach
o wczesnych godzinach porannych. Dla Domini nie było to łatwe, ponieważ jest strasznym śpiochem i pobudka o 6 nieraz graniczy z cudem, choć hasło "narty" szybko pomogło jej opuścić ciepłe, ukochane łóżeczko... Warunki na stoku bardzo dobre.
Dwie godziny intensywnej jazdy, szybki powrót do domu na chwilkę, by wypić kawę
i zmienić uniform
z narciarskiego na górski, ponieważ jeszcze mała wycieczka na Cyrlę "do zaliczenia". Duża kawa jednak spowodowała, że Domini "ucięła" godzinną drzemkę, po której zwarta i gotowa wyruszyła z Konradem na Cyrlę (844 m)

Od początku wyjścia szybkie tempo marszu, by rozgrzać się troszkę, bo temperatura 6 kresek poniżej zera. Pora obiadowa, żołądki zaczęły dawać znać o sobie. W miarę szybko dotarliśmy do schroniska, gdzie zjedliśmy mały obiad , a na deser- tradycyjnie- szarlotkę (5zł), którą uwieczniliśmy na zdjęciu.
Z pełnymi brzuchami, prawie wybiegliśmy z chaty, by zobaczyć jeszcze zachodzące słońce.

Pogoda nam dopisała. Dzień spędziliśmy dość aktywnie, więc wróciliśmy zadowoleni, naładowani pozytywną energią i z dużymi pokładami sił do pracy:)